torsdag den 18. februar 2016

Om at få afslag #2

Jeg har tidligere skrevet om at få afslag. Noget, man ligeså godt kan vænne sig til som aspirerende forfatter. 
I sin fantastiske bog om at skrive - On Writing – beskriver Stephen King, hvordan han hamrede et søm i væggen som ung, håbefuld forfatter og brugte det til at spidde sine afslag på. Efterhånden kom der så mange, at sømmet måtte udskiftes til et længere og kraftigere.
Jeg har indtil videre kun fået to afslag, men jeg tænker at omkring en håndfuld stykker skal jeg også have sådan et søm...
Mit andet afslag på mit første indsendte manuskript fik jeg i efteråret 2015. Der var stadig ingen feedback til selve manuskript, men dog lidt info om, hvad dette forlag er på udkig efter – nemlig realistiske ungdomsfortællinger og en opfordring til at sende den slags istedet.
Det er ikke meget, men klart bedre end første afslag. Ret skal være ret – fremskridt er fremskridt, uanset, hvor småt det måtte være og om det kommer i form af et minimalt bedre afslag.
Så når jeg ikke lige krydser fingre for at det tredje forlag, hvor mit manuskript befinder sig lige nu, antager min bog, så krydser jeg fingre for at hvis det bliver et afslag, så bliver det et endnu bedre afslag end sidste gang ;).







Ingen kommentarer:

Send en kommentar